Slagerpraat: Dick Kok
Hoe ziet de slagerij van de toekomst eruit?
Gemak wordt voor de consument steeds belangrijker en de vraag naar ‘gemak’ zal alleen maar meer groeien. Je hoort steeds vaker over een soort ‘eetwinkel’. Ook ik denk dat we in de toekomst nog meer naar dit concept moeten gaan kijken. De slager van de toekomst verkoopt verse én gezonde kant-en-klaarmaaltijden. Het gaat steeds meer richting traiteur. Toch hoop/denk ik dat we ook vlees kunnen blijven verkopen, maar dit moet dan wel betrouwbaar en duurzaam zijn.
Bewustwording
De consument gaat steeds bewuster om met vlees. Als men gaat koken mag het best iets meer kosten, als het maar goed vlees is en voorzien van een goed advies. Het luxere vlees gaat men toch nog wel bij de slager kopen. Dit merken wij de laatste jaren al met het barbecuevlees. Luxe, groot en smakelijk vlees gaat steeds vaker op de BBQ.
De juiste uitstraling, dat wordt de uitdaging
Het wordt een uitdaging om ook uit te gaan stralen wat hierboven beschreven is. We moeten inspelen op de trends en de verwachtingen van de consument. En toch ook de specialist blijven voor vlees en vleeswaren.
“In Gilles zie ik een betrouwbare en veelzijdige partner. Je kunt alle producten zo krijgen als je het wilt en ze staan altijd voor je klaar.”
Terug naar het overzicht
Delen:
Deel deze pagina: